SEO kan voor alle branches worden gebruikt | Ralf van Veen

Uw navigatie en interne linkstructuur is de thematische ruggengraat van uw site. Gebruik het om aan zoekmachines de onderwerpen van uw site te signaleren – waar u bekend om wilt zijn.

Dit artikel is geschreven door een Ralf van Veen, SEO specialist bij ralfvanveen.com.

Omarm lange-staart trefwoorden. Beperk u niet tot een strategie die alleen gericht is op algemene/duidelijke trefwoorden.
Begrijp de intentie van het publiek en creëer er inhoud voor. Luister naar uw publiek. Zij zullen u vertellen welke content u moet creëren.
Optimaliseer vanaf het begin. Bouw uw basis en dek alle basisprincipes (technische SEO en on-page optimalisatie).
3. 3. Voice Search-optimalisatie
Stemmen zoeken is dichterbij dan je denkt.

Besteed aandacht aan veranderingen in het zoekgedrag en verschuivingen in de zoekresultaten. Verzamel nu inzicht om u voor te bereiden op de toekomst.

Een hele nieuwe generatie mensen komt eraan. Hun primaire relatie met een zoekmachine is om er tegen te spreken – niet om te typen of te tikken. Dit is een enorme verandering.

Met een wildgroei aan stemgestuurde apparaten die gemakkelijk te gebruiken zijn (zelfs voor oudere generaties), naderen we snel een voice-first shift in het zoekgedrag.

Positie Nul gekenmerkte snipperfragment
Positie Nul
Aanbevolen fragmenten beginnen nu al een cruciale rol te spelen in de manier waarop Google zoekresultaten levert. Dit is het nieuwe speelveld in SEO.

De fragmenten van Google verschijnen boven het eerste organische zoekresultaat, dus het geeft een enorme impuls in termen van verkeer, zichtbaarheid en vertrouwen. Mensen vertrouwen erop dat de fragmenten zo veel voorkomen dat ze vaak niet op andere organische resultaten klikken.

Positie nul is grotendeels vraaggestuurd. Google biedt directe antwoorden op vragen en trekt een uittreksel van de inhoud rechtstreeks van een website naar de uitgelichte fragmentfunctie van Google.

Optimaliseren voor spraak zoeken
Gesproken zoeken heeft één resultaat. Positie nul is het enige resultaat dat u wordt meegedeeld.

Om succes te hebben, is het belangrijk om de inhoud en de context van het zoeken te kennen:

Identificeer veelgestelde vragen en vragen die uw publiek heeft.
Creëer inhoud om deze vragen en vragen direct te beantwoorden.
Zet inhoud om in acties en vaardigheden
Google neemt een paar soorten gepubliceerde inhoud en maakt deze spraakzoekfunctie mogelijk:

Nieuws
Recepten
Podcasts
De vaardigheden van Alexa maken ook de inhoud doorzoekbaar:

Webgebaseerde diensten
Informatie zoeken
De toekomst van Voice Search
Er is veel dat we nog steeds niet weten over het zoeken naar stemmen.

Spraakzoekdata is niet beschikbaar: Google toont de spraakzoekdata niet op dezelfde manier als bij het zoeken op het bureaublad en mobiel in de zoekconsole.
Hoe het zoekgedrag verandert: Toen mobiel iets aan het worden was, hadden we gegevens om zoekopdrachten van het type “dichtbij mij” te tonen, die een weerspiegeling waren van de zoekopdrachten die onderweg waren, explodeerden. We weten nog niet dat de spraakzoekfunctie gelijk staat aan “dichtbij mij” zoekopdrachten.
Wat weten we?

We weten dat voice search bestaat uit 10 procent van alle zoekopdrachten, en dat aantal neemt toe. Net als mobiel 6-7 jaar geleden, komt voice search op komst.

Dus hier ligt de SEO mogelijkheid. Hoe definiëren we de methodologie van voice search ervaring om aanwezig te blijven met relevante content wanneer mensen die nodig hebben?

Afhaalmaaltijden:

Bereid je voor op een voice-first wereld.
Optimaliseren voor positie nul is optimaliseren voor voice search.
Maak content doorzoekbaar op voice-enabled devices.

https://ralfvanveen.com