Agressiebeheersing na woede

Agressiebeheersing is inderdaad nodig als je een opvliegend of boos karakter hebt. Je moet hiermee kunnen omgaan om niet telkens woede aanvallen of kwaad te zijn voor alles en nog wat. Agressiebeheersing kan hierbij helpen om te leren met bepaalde emoties zoals met je kwaadheid, woede of boosheid om te gaan zodat je niet telkens agressief wordt en dan geweld zou gebruiken. Agressie is een daad die alles kapot maakt en brengt jezelf en anderen in gevaarlijke situaties. Hoe je precies met die woede kan omgaan leer je in agressiebeheersing.

Agressiebeheersing tips om zelf toe te passen:

Accepteer dat je kwaad of boos bent: Voor je reageert probeer in stilte tot 10 te tellen om de beginnende boosheid niet te laten escaleren in woede. Verwijder jezelf van de situatie: Als je boos om iets wordt en tegenover een persoon staat, loop je het beste even de kamer uit om jezelf te kalmeren. Lichaamsbeweging: Een uurtje gaan lopen of wandelen helpt ook om te kalmeren. Communicatie: Probeer te praten waarom iets je boos maakt en geef de ander de kans om dit uit te leggen. Fysieke oorzaken: Soms kan woede of boos zijn een symptoom zijn van lichamelijke klachten zoals suikerspiegel die niet juist staat of hormonen die ontregelt zijn. Vertrouwen of wantrouwen: Probeer toch je medemens wat te vertrouwen en niet altijd alles in twijfel te trekken.

Hulp zoeken als je niet kan kalmeren – training agressiebeheersing

Lukt het niet om jezelf te kalmeren dan kan je eventueel ook met iemand praten om eerst te achterhalen waarvan die boosheid vandaan komt. Nadien kan een workshop of training agressiebeheersing helpen om niet agressief te reageren als je boos bent. Hiervoor kan je terecht bij een psycholoog of trainingcentrum waar je eerst degelijk wordt gescreend om na te gaan vanwaar de uiting van agressie komt. En hoe je zelf kan leren met heel belangrijke methodes om niet agressief te reageren als je boos bent.

https://www.actinmove.nl/agressiebeheersing/